Saturday, October 30, 2010

စာေရးဆရာျဖစ္ဖို႕ ေမြးဖြားလာခဲ့သူ

စာေရးဆရာ ျဖစ္ဖို႕ေမြးဖြားလာခဲ့သူ

ကၽြန္ေတာ့္မွာ စာေရးဆရာျဖစ္ဖို႕
ပါရမီ မပါဘူးဆိုတာ
ဆယ့္ငါးႏွစ္ၾကာမွ သိခဲ့သည္။
သည္အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္က
အရမ္းနံမည္ႀကီးေနၿပီျဖစ္ရာ
ေနာက္ဆုတ္၍ မရေတာ့။

( ေရာဘတ္ဘင့္(ခ်)ေလ )

“ေသေသေက်ေက် ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ စာေရးဆရာ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္ ၊ ” သည္စကားကို ေျပာသူက ၊ ကၽြန္ေတာ့စားေသာက္ဆိုင္ ဖြင့္စမွာ ေရာက္ရွိလာသည့္ ဧည့္သည္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္၏ ။ အဲသည္ တုန္းက သူ “စတား” မျဖစ္ေသးပါ။ စာတစ္အုပ္မွ ပံုမႏွိပ္ရေသး ။ ဘယ္သူမွလည္း မသိေသးပါ။ သို႕ေသာ္ အလက္(စ္)ဟယ္ေလက တစ္ေန႕မွာ ကမၻာက ေလးစားရသည့္ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖို႕ ေသခ်ာျပဌာန္း ၿပီးသား ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။

                 အလက္(စ) ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ၁၉၅၁ ခုႏွစ္က စေတြ႕သည္။ အဲသည္တုန္းက  ကၽြန္ေတာ္ ဆန္ဖရစ္စစၥကို ရွိ မရီနာ အထက္တန္းေက်ာင္းက ဖြင့္လွစ္ေသာ သက္ႀကီးပညာေရး အစီအစဥ္တြင္ စာေပေရးသားျခင္း အတတ္ပညာသင္တန္း ပို႕ခ်လ်က္ရွိသည္။ အလက္(စ)က ကမ္းရိုးတန္း အေစာင့္တပ္မွာ စားဖိုမႈးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ၿပီး ၊ ထူးျခားေသာ စာေပတစ္မ်ိဳး ေရးသားေသာ အလုပ္၌ ေအာင္ျမင္မႈ ရလ်က္ရွိသည္။ ထိုအလုပ္ ဟူသည္က ၊ ပင္လယ္ျပင္မွာ ခရီးသြားေနစဥ္ အတြင္း သူငယ္ခ်င္း သေဘၤာသားမ်ားအတြက္ ရည္းစားစာ တစ္ေစာင္လွ်င္ တစ္ေဒၚလာႏႈန္း ေရးဖြဲ႕ သီကံုးေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ကုန္းေပၚ ေရာက္သည့္အခါ သူ႕စာမ်ားေၾကာင့္ ခ်စ္သူသက္ထားေတြႏွင့္ အဆင္ေျပၾက အက်ိဳးထူးခံစား ၾကရသည္ ဟုဆိုပါသည္။ အလက္(စ)က ကၽြန္ေတာ္၏ အေဖ်ာ္ယမကာ ႏွင့္ စားေသာက္ဆိုင္ “အယ္(လ) မာတာဒါ” (ႏြားရိုင္းသတ္သမား) သို႕ ပံုမွန္လာ ေလ့ရွိသည့္ ဧည့္သည္တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ သူက အရက္ ေသာက္ေလ့ရွိသူ မဟုတ္ပါ ။ သို႕ေသာ္ ဘားခန္းတစ္၀ိုက္မွာပဲ သူ တရစ္၀ဲ၀ဲ ေနေလ့ရွိသည္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ ကေတာ့ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာေရးတည္းဟူေသာ သူ၏ ရာသက္ပန္ ရည္းမွန္းခ်က္ႀကီး ေအာင္ျမင္ ေရးအတြက္ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္မည့္ စာေပနယ္မွ ပုဂိၢဳလ္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕လိုေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ 

                 သူ႕မွာ နဂိုဗီဇ အႏုပညာပါရမီ သိပ္မရွိလွပါ။ သို႕ေသာ္ ဇတ္လမ္းေတာ့ သူေကာင္းေကင္း ဖန္တီးတတ္သည္။ စာကို ႀကိဳးစားပမ္းစား ေန႕တိုင္းေရးသည္။ စာေရးျခင္း အတတ္ပညာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ စာမွန္ သမွ် အားလံုးဖတ္သည္။ ၿပီး ၊ ဘယ္ေတာ့မွ လက္ေလွ်ာ့ဖို႕ စိတ္မကူး။

                 သို႕ႏွင့္ ၊ တစ္ေန႕မွာေတာ့ ကမ္းရိုးတန္း အေစာင့္တပ္ အေၾကာင္း  ေရးသားသည့္ သူ႕စာေလး တစ္ပုဒ္ (ယခုအပတ္) တနဂၤေႏြ သတင္းစာ အခ်ပ္ပိုထဲမွာ ပါလာသည္။ 

                 “ကၽြန္ေတာ့္ကို ေဒၚလာ ၁၀၀ ေပးတယ္ဗ်၊” သူ ေျပာျပသည္ ။ “ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီပိုက္ဆံကို တစ္ေဒၚလာတန္ အရြက္ ၁၀၀ နဲ႕ လဲတယ္၊ ၿပီးေတာ့ အက်ၤီအိတ္ တစ္အိတ္ မွာ ၅၀ စီ ခြဲထည့္တယ္၊ အိတ္ႏွစ္ဖက္ကိုညွစ္ၿပီး လမ္းထဲေလွ်ာက္ရတာ လက္က အရသာရွိလိုက္တာဗ်ာ” အဲသည္ ညက ေအာင္ပြဲခံ သည့္အေနႏွင့္ မာတာေဒါမွ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ရွန္ပိန္ တစ္လံုး ေဖာက္ၾကသည္။ 

တစ္ညတြင္ စာေရးဆရာ ဘဒ္ရဴးလ္ဘာ့ဂ္ နယူးေယာက္မွ ေလယာဥ္ႏွင့္ေရာက္ရွိကာ မာတာေဒါသို႕ ၀င္လာ ခဲ့သည္။ အဲသည္တုန္းက အလက္(စ)သည္ ပင္လယ္ေကြ႕ အေရွ႕ဘက္ကမ္းရွိ အုတ္ကလန္ၿမိဳ႕မွာ ေနထုိင္လ်က္ရွိသည္။ သူ႕ဆီ ကၽြန္ေတာ္ဖုန္းလွမ္းဆက္ေတာ့ ဆန္ဖရန္စစၥကို တံတားႀကီးကို အျမန္ႏႈန္းထား ႏွင့္ ျဖတ္ေက်ာ္ကာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဆီ ေရာက္လာသည္။ အလက္(စ)က ဘဒ္ရူးလ္ဘာ့ဂ္၏ waterfonts ႏွင့္ What Makes Sammy Run ၀တၳဳမ်ားကို အႀကီးအက်ယ္ ႏွစ္သက္သူျဖစ္ရာ သည္စာအုပ္ေတြ ေရးသည့္ စာေရးဆရာႏွင့္ ေတြ႕ရမည့္အတြက္ အရမ္း၀မ္းသာ တက္ၾကြေနသည္။ ဘားခန္းမွာထိုင္ကာ သူတို႕ႏွစ္ေယာက္ မနက္ေလးနာရီ အထိ စကားေျပာၾကသည္။ ဘဒ္က အလက္(စ) စာေရးသည့္ ကိစၥကို အားေပးသည္။


                 ေနာက္ လအနည္းငယ္မွာပင္ ရိဒါးစ္ဒိုင္ဂ်က္(စ္) မဂၢဇင္းတြင္ အလက္(စ)၏ စာတစ္ပုဒ္ ပါလာသည္။ ပူးမင္းမီးရထား အထက္တန္းတြဲမ်ားမွာ တြဲေစာင့္လုပ္ခဲ့သည့္ သူ႕ဖခင္အေၾကာင္း ကို “ကၽြႏု္ပ္ မေမ့ႏိုင္ဆံုး ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္” က႑အတြက္ ေရးသားခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။ အဲသည့္ေနာက္တြင္ သူ ေတာက္ေလွ်ာက္ တက္လာသည္ဟု မဆိုသာေသာ္လည္း စာေပနယ္မွာ အရွိန္ရစ ျပဳလာတာေတာ့ အမွန္ပင္ ။ True,Argosy,TrueConfession စသည္တို႕ အပါအ၀င္ မဂၢဇင္းေပါင္းမ်ားစြာမွာ ေဆာင္းပါး အပုဒ္ေပါင္းမ်ားစြာ သူေရးသည္။ “ဖြင့္ဟ၀န္ခံခ်က္” (Confession) မဂၢဇင္းမ်ားသည္ စာေရးသားရာ၌ အားျပိဳင္မႈ ႏွင့္ ဇတ္ေဆာင္စရိုက္ေဖာ္ ေရးဖြဲ႕မႈ တုိ႕၏ အေရးပါပံုကို နားလည္တတ္ကၽြမ္းေအာင္ သင္ၾကားေပးသည့္ ေလ့က်င့္ကြင္းမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းသူ အျမဲေျပာေလ့ရွိသည္။

                 သည့္ေနာက္မွာ သူ သိသိသာသာ တစ္ဆင့္တက္ လာသည္။ ဂ်ပ္(ဇ)ေတးဂီတသမား ထရမ္းပက္ ပညာရွင္ မိုင္းလ္(စ)ေဒးဗစ္(စ) အေၾကာင္း သူေရးသားသည့္ အေမးအေျဖပံုစံ ေဆာင္းပါးက လူႀကိဳက္မ်ားသြားျခင္းျဖစ္သည္ ။ အဲဒါသည္ ေနာက္ပိုင္း၌ မေလးဘိြဳင္း မဂၢဇင္း၏ အင္တာဗ်ဴး ပံုစံအျဖစ္ တြင္သြားခဲ့သည္။ အဲသည္တုန္းက မိုင္းလ္(စ)ေဒးဗစ္(စ) အေၾကာင္း စာလံုးေရ ၆၀၀၀ ခန္႕ပါသည့္ ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္ေရးသားရန္ သူ႕အားအပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ၊ ရက္သတၱပတ္ (၆) ပတ္ သူအခ်ိန္ရခဲ့သည္ ။ သံုးပတ္ေလာက္ ကုန္သြားၿပီးသည့္ ေနာက္တြင္ သူ႕ေဆာင္းပါးကို အဲသည္ေလာက္ရွည္ေအာင္ ေရးဖို႕ မလြယ္ဘူး ဆိုတာ သူ သြားေတြ႕သည္။

                 “မိုင္းလ္(စ)က ဟုတ္ကဲ့ ဟင့္အင္း ေလာက္ပဲေျပာတဲ့ လူစားမ်ိဳးဗ်” သူေျပာျပသည္။ “ခင္ဗ်ားက သူ႕မိတ္ေဆြ ဆိုပါေတာ့ ၊ ညေန ၆ နာရီခြဲေလာက္မွာ ဖုန္းဆက္လို႕ ေကာက္နားေထာင္လိုက္ရင္ ေျပာသံၾကားရမယ္၊ “ခ်ိလိ”(ငရုတ္သီး) ဆိုတာမ်ိဳး ၊ တစ္လံုးပဲေျပာၿပီး ဖုန္းခ်သြားမယ္ ၊ အဲဒါဘာလဲ ဆိုေတာ့ သူ ငရုတ္သီးမ်ားမ်ားပါတဲ ့အစပ္ဟင္းတစ္ခုခု ခ်က္ထားတယ္၊ ခင္ဗ်ား လာစာဖို႕ေခၚတာ၊ အဲဒါမ်ိဳး.... ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဘာလုပ္သလဲ၊ ကၽြန္ေတာ္က ဒီမဂၢဇင္းမွာလည္း သိပ္ပါခ်င္တယ္ဗ်ာ ၊ အဲဒါနဲ႕ ကံစြပ္ကံညားေပါ့ဗ်ာ စြန္႕ၿပီးလုပ္ၾကည့္ လိုက္တယ္၊ စာလံုးေရ ၆၀၀၀ ထဲက ပထမတစ္၀က္ကို မိုင္းလ္(စ) နဲ႕ သူရဲ႕ေလာက အေၾကာင္း ဆက္ေဆးပံုစံနဲ႕ ေရးတယ္၊ အဲဒါကို တတ္ႏိုင္သမွ် အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ အႀကိမ္ၾကိမ္ ျပန္ေရးတယ္၊ ေနာက္သံုးေထာင္ အတြက္က်ေတာ့ ၊ သူေျပာခဲ့သမွ် စကားေတြ အားလံုးယူ၊ အဲဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္က ေမးလို႕ သူကျပန္ေျဖတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ ျပန္ေရးတယ္၊ ၿပီးေတာ့  အယ္ဒီတာေတြ သြားေပးတယ္ ၊ ပရိတ္သတ္ေတြက ဖတ္ၿပီး ဒီစတိုင္လ္ကို သေဘာက်သြားၾကတယ္၊”

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္........................။

0 comments:

Post a Comment

ဒီကေန႕ ဘြဲ႕ရၿပီး မနက္ျဖန္ စာမဖတ္လွ်င္ သန္ဘက္ခါ စာမတတ္ျဖစ္သြားမည္။

စာခ်စ္သူ ေဘာ္ေဘာ္ေတြနဲ႕ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ဆက္သြယ္မႈ ဧရိယာ ငယ္ေလးပါ။

တည္ေဆာက္တဲ့ ႏွစ္ ၂၀၀၈။ အသက္သြင္းတယ္ ၂၀၁၀

free counters

ထိပ္ဆံုးသို႕

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More